pondělí 6. července 2009

Práce v zimě na vinici - aneb jak jsem si vydělal svých prvních $414,54 (a ještě rychleji utratil ;)

moje první vinice - Rapaura road 122, blízko městečka Renwick

Tak je to tady - moje první výplatní "páska" či spíš kousek přeloženýho papíru... Vyznat se v ní je ale aspoň mnohem jednodušší než z výplatnice na FITu ;)

O své útrapy při hledání této práce i o cestě na jih jsem se s váma už podělil minule. Na co jsem ale úplně zapomněl, bylo pochlubení se s vlastím obsahem mé práce. Momentálně je tady čas na prostříhávání vína - což obsahuje nejen vlastní pruning (prostříhání), ale také striping (vytahání ostříhaných starých prutů) a trimming (zastříhání zbylých prutů). Platí nás podle toho, kolik dobrých canes ([: kejns :] = prutů) se má nechat. Za starej keř s pěti dostanem 80 centů, 75c za čtyři a 60c za mladý víno se třema prutama. Teď děláme na starý 4-prutý keře, takže jich člověk musí za 8 hodin udělat 130, aby měl aspoň minimálku - a to se mi povedlo zatím jen v pátek... (momentálně jsem asi o půl hodiny pomalejší)

tak tady bydlím, pohled z obýváku do kuchyně - Alma street 31, Renwick

Po týdnu spaní v autě se počasí celkem výrazně ochladilo a moje tělo potřebovalo taky trochu klidu a tepla na regeneraci, takže jsem v sobotu do práce nešel a začal intenzivně hledat nějaké ubytování. Nabídka byla celkem dobrá - našel jsem 4 inzeráty do $100 týdně i s internetem a elektřinou. Nejvíc se mi zamlouvalo ubytování v Renwick, který mám i blíž k momentální práci a taky se platí jen $80 týdně ;) prohlídnout si ho můžu ale až v neděli odpoledne, takže před tím obhlížím další místa v Blenheim. Jeden celkem rozumnej baráček za stovku - dokonce i s jedním ubytovaným Čechem. Další bývalou garáž předělanou na "ubytování" nějakýma asiatama, co ani moc anglicky neumí :( a ten poslední už mi někdo stačil vyfouknout.

můj studenej pokoj (mimořádně uklizenej = bordel přesunut mimo záběr ;)

Naštěstí pro mě bylo poslední místo i to nejlíp vypadající. Jsem tu dokonce momentálně sám v pokoji pro 3 - dokud teda neseženou majitelé víc lidí. Pravda, je to v přízemí, takže tu není takový teplo jako v patře, ale za ty prachy na místní poměry - absolutní luxus :D Jinak je nás tu momentálně 8 - anglickej pár, kluk z Hong Kongu, jedna kiwi holka, pár z Brazílie či Argentiny a jeden černoušek (co se naštěstí brzo stěhuje - hurá). Bydlí totiž ve vedlejším pokoji a furt si něco pouští - a kvůli těmto papírovým stěnám to slyším líp než televizi z obýváku i s otevřenýma dveřma...

můj pvní pokus o panoamatickou fotku - je to bohužel dost poznat na spoji, ale co už...

Na tomto místě veřejně děkuji všem, co na mě mysleli a drželi vzorně palce při hledání práce - měl jsem totiž hodně velkou kliku na zaměstnavatele - kontraktorku Marg. Anglickej pár totiž pracoval pro někoho jinýho za o třetinu menší plat. Jedni ani nedopláceli do minimální mzdy a vždycky měli problém s dostáním výplaty. Dal jsem jim teda kontakt, co mám já - leč momentálně se u nás nenabírá. Možná má Marg obavu z dalších anglánů. V pondělí (po týdnu práce) totiž jednoho musela vyhodit (nedělal ani pruning, ale stejně byl moc pomalej) a od středy už tu je za něj náhrada.

dneska (17.7.) se počasí vyřádilo a poslalo nás domů už v poledne; úkol: najdi duhu

Tak snad mě nebude čekat stejnej osud - zatím mi všichni tvrdí, že si vedu dobře, ale sám vidím, že by to mohlo být mnohem lepší - jen nevím, jak přesvědčit ruce, aby přestaly bolet a poslechly hlavu se zrychlením. Ze začátku jsem totiž musel moc přemýšlet nad tím, kam střihnout, ale teď mnohem víc myslím na to, kam střihnout, aby to co nejmíň bolelo :-/ Ale začínám si zvykat i zrychlovat - tak jen tak dál...

tak toto je víc jak 360° panoráma ;) o fous lepší výsledek...

A jak jsem se vůbec k této částce dopracoval? No během prvního týdne jsem zvládl opracovat 379 keřů s 5-ti pruty a 187 keřů se čtyřma dobrejma prutama, ale stejně mě ještě 3.5 hodiny museli doplácet do minimální mzdy. Už aby tu byl zase čtvrtek - koupil jsem benzín (skoro $80), nějaký termo oblečení (dalších skoro $80), polštář s pánví (asi $25), zásoby jídla (přes $110 plus 50 včera) a jsem zase pomalu bez peněz - a to mě v neděli ještě čeká platit nájem :( Hold, uvidí se příští týden - kolik (z)bude... a jestli taky najdu další práci (tato momentálně v pondělí končí)

a když je pěkně i to panoráma vypadá hned mnohem líp ;)

PS: konečně to není tak dlouhý, co? ;) volnýho času ubývá - každej den si vyvářím, ale hlavně mě fakt bolí ruce a teď nejvíc prsty, takže ani víc psát nemůžu. A ani v podstatě není co :D

sobota (18.7.) konečně hezky, takže je i vidět sníh na protějších horách
a taky hotová práce nejen naše, ale i po vyvázání a sešrotování ostříhaných prutů

1 komentář:

  1. Práce na vinici je namáhavá,ale je fajn,že už se tak lepšíš.Přejeme hodně štěstí při hledání další práce a aby byla dobře placená.Moc zdravíme z Drnovic.

    OdpovědětVymazat